Disse opplysningene er nødvendig for at Flexits support-team skal kunne behandle henvendelsen som reklamasjon. Det er derfor viktig å oppgi fullstendig og korrekt opplysning ved første kontakt til Flexit. Opplysningene skal bekrefte og samsvare produktet det gjelder og hvor gammelt det er. 

Dette finner du enten ved serienummer, salgsordrenummer, prosjektnummer og/eller kvittering. I tillegg behøver vi personopplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-post til den som bruker produktet.  

Feil som har oppstått som følge av normal slitasje, unormalt bruk, dårlig vedlikehold eller feil montering, er ikke reklamasjonsberettiget. Dersom Flexit kommer frem til at en av nevnte årsaker har forårsaket feilen, vil kostnaden for reparasjon og feilsøking faktureres til innmelder av reklamasjonen.

Reklamere som forhandler
Reklamasjoner gjøres via Min side. Her har du full oversikt over deres egne og bedriftens reklamasjoner. De som er registrerte kontaktpersoner hos en forhandler har mulighet til å opprette en egen brukerprofil. Dersom dette ikke er ønskelig, kan dere direkte legge inn reklamasjonen i vårt reklamasjonsskjema for BEDRIFT.


Hva om jeg er privatperson? Hvordan reklamerer jeg da?
Dersom du er en privatperson og oppdager feil med ditt produkt, skal du kontakte din forhandler med en gang. Dette kan du finne på kvitteringen din eller for eksempel i salgsprospektet. Forhandler tar deretter reklamasjonen videre til Flexit og oppgir nødvendig informasjon. 

Dersom du ikke har mulighet til å reklamere gjennom en forhandler, kan du reklamere direkte via Min side. Her får du se fullstendig oversikt over produktet ditt og andre type nødvendig informasjon som filterbytte, filterabonnement osv.
Om du ikke ønsker å opprette brukerprofil kan du fylle i et reklamasjonsskjema for PRIVATPERSON .

Forbrukerens rettigheter og plikter reguleres i henhold til forbrukerkjøpsloven.